Direktlänk till inlägg 31 december 2009

Allra sista inlägget för 2009!

Av Susan Öhrstedt - 31 december 2009 14:29

Denna allra sista dag har vi storstädat på ovanvåningen och det behövdes verkligen. Har tänkt att flytta in från gästrummet som ligger i en annan byggnad till vårt riktiga sovrum. Det är inte färdig ännu men det är sådant man kan pyssla med trots att man sover där. Vet inte hur många gånger vi satt datum att, tills då ska vi vara klara och lika många gånger har vi fått flytta fram inflyttningen. Men nu så blir det äntligen av, fast först ska vi fira nyår. Patrik och jag är bortbjudna till Klippan och Tyra ska fira med sina kompisar i Ekeby. Så nu håller hela familjen på att göra sig vackra.


 

Här håller Patrik på med innertaket till våran garderob och som vanligt är allt standarmått och rakt i varenda vrå och vinkel;) Men så är det väl när man köper ett snart 100 år gammalt hus! 

 

Det fanns verkligen ett golv under all sågspån och alla byggsaker som låg slängda precis överallt. Arga snickaren hade bara suckat och gått om han sett skiten!

  

  

Här hamnade alla saker istället och det ser inte alls ut att vara så mycket som det var när det låg utspritt överallt.  


Solen skiner idag och det är lagom kallt ute, dvs minus 5 och god mat, trevligt sällskap och starka drycker väntar så just nu leker livet. Hoppas ni alla får en rolig och avkopplande kväll önskar Ekebyligan!

    

 
 
Ingen bild

JD

31 december 2009 15:06

ett tips.....flytta inte in innan ni är klara ! Det tar ännu längre tid att bli klar då, egen erfarenhet....

 
Ingen bild

Davva

31 december 2009 21:59

Jättekul för er, ha det gött ;-)))))

 
Susan

Susan

1 januari 2010 12:44

JD: Jag vet också att allting tar minst 10 ggr längre än vad man tänkt från början. Men nu pallar jag inte att springa från gästrummet mitt i natten och så nödig att jag nästan kissar på mig. Måste vara nära en toa helt enkelt och det är det inne i huset. Dessutom kommer inte Patrik vara hemma så mycket detta år så det blir inte mycket gjort däruppe då. Van att bo på byggarbetsplatser så det ska nog gå bra;)

http://sollyckan.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Catharina

2 januari 2010 10:22

God fortsättning på nya året! Vad fint det kommer att bli där uppe. Det är ok ändå att det är uppe. Förra huset jag hade frös vattenledningen sönder i köket, det var den värsta jag varit med om. Hela golvet togs bort... den riktiga snickaren råkade spika i varmvatten ledningen. Behöver jag säga mera. Ha det bra och sköt om er!!Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susan Öhrstedt - 2 juli 2013 19:00

Köksträdgården frodas, trots att det blivit lite kallare igen. Här är långbönan Red Noodle på gång och jag har aldrig tidigare odlad långbönor. Ska bli spännande att smaka på dessa sen när de är färdiga.     Blommande dill är så vackert ...

Av Susan Öhrstedt - 30 juni 2013 21:36

Som ni har märkt har jag tagit en liten paus från bloggandet. Men nu är det dags att fortsätta berätta om det otroligt spännade Svensson-liv som jag lever ;) Min man Patrik kom hem under 10 dagars leave från HMS Carlskrona och Adenviken. Då hade ja...

Av Susan Öhrstedt - 13 juni 2013 21:00

Vilket paaartyyyy!!!! Kommer leva länge på årets SRF tack vare underbara/härliga människor, sol, fest, bra musik och häng. Men det var konstigt att vara där utan min man Patrik och det tyckte även David min kusin som varit där med min man i cirka 1...

Av Susan Öhrstedt - 31 maj 2013 19:04

  En liten Patrik!         En något större Patrik!   Skål på dig älskling!   Coconut island när han åkte jorden runt (lumpen) med HMS Carlskrona   Snygging!   Vet inte om det är jag som tagit denna bild men ...

Av Susan Öhrstedt - 29 maj 2013 20:22

Just nu längtar jag så tills Patrik kommer hem! Men får vänta i ca tre veckor till innan han kommer hem för en veckas leave. Livet liksom naturen snurrar på, fast det känns som om att naturen bara blir vackrare och vackrare. Livet i sig blir nog ocks...

Ovido - Quiz & Flashcards